Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Empathy of Juvenile Delinquents
Barabášová, Klaudia ; Goldmann, Petr (vedoucí práce) ; Soukupová, Tereza (oponent)
Táto diplomová práca sa zaoberá výskumom empatie u mladistvých delikventných chlapcov- konkrétne jej emocionálnej a kognitívnej zložky, hodnotením egoizmu či altruizmu týchto jedincov a ich úrovne súcitu. Hlavným cieľom tejto práce je teda zistiť, aká je úroveň a štruktúra empatie u mladistvých delikventných chlapcov. Dáta boli získavné pomocou projektívneho testu TAT a vyhodnocované pomocou piatich subškál vyhodnocovacieho systému SCORS, ktorých podobnosť s empatiou a istých s ňou súvisejúcich pojmov je v práci preukázaná. Taktiež bola prevedená obsahová analýza získaných TAT protokolov. Výsedky hodnotení protokolov pomocou systému SCORS ukazujú na nízke, ale nie patologické hodnoty emocionálnej a kognitívnej empatie u mladistvých delikventov, ako aj na ich prevažne egoistické motivy naprieč sociálnym interakciám a patologicky nízku úroveň súcitu s druhými. Výsledky vypovedajúce o úrovni kognitívnej a emocionálnej empatie sú v tejto práci tiež porovnávané s teóriou Smitha (2006), v rámci ktorej je poukázané na možnosť prítomnosti poruchy spôsobenej celkovým nedostatkom empatie u mladistvých delikventov. TAT protokoly respondentov boli tiež podrobované obsahovej analýze, ktorej výsledky poukazujúce napr. na neistotu v prejave respondentov, "čiernobiele" videnie druhých, časté pripisovanie príčin...
Vývoj metody pro posouzení sociální kognice
Czekóová, Kristína ; Pokorná, Zuzana ; Špiláková, Beáta
Přiměřené chování v různých sociálních situacích vyžaduje sofistikované socio-kognitivní schopnosti. Prohloubení našich znalostí o těchto schopnostech vyžaduje nástroje, které nám umožní jejich rozřazení do jednotlivých sociálních a emočních složek. To platí zejména pro empatii, která podle dosavadních předpokladů obsahuje kognitivní a afektivní složku. Multifacetový test empatie (MET) se stále častěji využívá ve výzkumu empatického uvědomění a chování. Jedná se o metodu založenou na vizuálních podnětech, která umožňuje /nměře ní zvlášť kognitivní a afektivní složky empatie. Tato metoda však v České republice nebyla doposud /nformálně validizovaná. V tomto příspěvku popisujeme naše snahy vyvinout českou verzi MET – proces výběru/npodnětového materiálu, vývoj položek a validizaci na základě evaluace vzorku české a slovenské populace. /nVěříme, že výsledná podnětová sada bude na poli budoucího socio-kognitivního a socio-afektivního výzkumu užitečná.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.